fredag 30. mai 2014

Litt annerledes rundstykke...

I går skullle vi grille. Hadde lyst på litt ekstra til grillmaten, så derfor skulle jeg bake noen fine rundstykker...
Jeg var så godt i gang med å blande vann, olje, sukker , salt og gjær, og hvetemel, da jeg oppdaget at mel dunken ble tom...
Dette var jo i og for seg ikke noe problem, da jeg alltid har mer i skapet....men hvem var tom??? Joda, det var meg. Litt rådvill og frustrert...
Etter et par dypdykk i skuffer og skap, fant jeg havregryn og helkorn av hvete....(mye av den, etter julens fadese med hveteputer), men deigen var fortsatt i tyktflytende form...
Tenke..TENKE...kom plutselig på et program jeg så på tv'en en gang, der ei dame bakte ett eller annet av "gammelt" brød. Det så jo godt ut, så hvorfor ikke prøve dette.
Problemet var bare at brødet her var oppspist...meeeeeeeen...jeg hadde hamburgerbrød.
Her var det bare å sette ideen ut i livet.
Jeg knuppet opp 3 stk. hamburgerbrød, og det holdt akkurat til at det ble "feste" i deigen.
Så var det bare å bruke store muffins former, så de skulle ta seg litt bedre ut.
Rundstykkene ble hivd i ovnen på 225 grader i ca 20 min...og det luktet himmelsk!
Må si at jeg var spent på smaken på disse raritetene som akkurat hadde blitt kreert på kjøkkenet her.
Resultatet: Smakte veldig godt, og kan anbefales på det varmeste!
Var like gode i dag også, til salat!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar